Η πρωτοβουλία

Πολλά ευρωπαϊκά φεστιβάλ ακύρωσαν φέτος το πρόγραμμα τους λόγω του COVID-19. To Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου αποφασισμένο να μη λείψει από το κοινό του, το δύσκολο καλοκαίρι του 2020, εφαρμόζοντας αυστηρά τα υγειονομικά πρωτόκολλα, παρουσιάζει ένα νέο συμπυκνωμένο πρόγραμμα με τον τίτλο ΥΠΟΣΥΝΟΛΟ. Στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ, για πρώτη φορά -και μάλιστα στην εποχή της πανδημίας- μια σημαντική παραγωγή αρχαιοελληνικού δράματος θα μεταδοθεί ζωντανά στο διαδίκτυο. Είναι και η πρώτη φορά που μεταδίδεται ζωντανά ένα έργο από το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

Το Εθνικό Θέατρο, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, παρουσιάζει στο παγκόσμιο κοινό την τραγωδία Πέρσες του Αισχύλου, με αφορμή τα 2500 χρόνια από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας.

Αναφερόμενος στη δράση αυτή, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε: «Καθώς η ανθρωπότητα βιώνει ακόμη τη δοκιμασία της πανδημίας, η πρώτη στην ιστορία ζωντανή μετάδοση παράστασης Αρχαίου Ελληνικού Δράματος από το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου αποτελεί για εμένα μια κομβική στιγμή. H παράσταση των Περσών του Αισχύλου στις 25 Ιουλίου αναδεικνύει, σε μια κρίσιμη χρονική συγκυρία, την οικουμενικότητα των αξιών που οδήγησαν πριν από 2.300 χρόνια στην ανέγερση του Θεάτρου της Επιδαύρου, ενός μνημείου Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Επιπλέον, οι Πέρσες, το σπουδαιότερο αντιπολεμικό έργο του Αισχύλου, το οποίο πραγματεύεται τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας, μια από τις καθοριστικότερες μάχες στην ιστορία της ανθρωπότητας, αποτελεί μια διαρκή υπενθύμιση των διαχρονικών αξιών της δημοκρατίας και της ελευθερίας, αλλά και των εννοιών του μέτρου και της μετριοπάθειας».

Η παράσταση θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω διαδικτύου στις 21.00 ώρα Ελλάδας, σε συνεργασία με την Google Ελλάδος. Το live streaming θα είναι διαθέσιμο σε ολόκληρο τον κόσμο εκτός Ελλάδας, αποκλειστικά μέσω της πλατφόρμας του YouTube, δωρεάν. Ωστόσο δίνεται η δυνατότητα στο διεθνές κοινό να δωρίσει όποιο ποσό επιθυμεί. Όλα τα έσοδα θα διατεθούν για τη στήριξη του Εθνικού Θεάτρου και των Ελλήνων ηθοποιών. H Google θα φιλοξενήσει το live streaming, θα παρέχει τεχνική υποστήριξη αλλά και δωρεάν προβολή της παράστασης διεθνώς μέσω του YouTube.

Το live streaming της παράστασης θα πραγματοποιηθεί με αγγλικούς υπότιτλους και θα διαρκέσει 90 λεπτά περίπου. Θα είναι διαθέσιμο στην παρούσα ιστοσελίδα livefromepidaurus.gr, καθώς και μέσω των ιστοσελίδων του Εθνικού Θεάτρου, του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, και απευθείας από το κανάλι του Εθνικού Θεάτρου στο YouTube.

  • Λίνα Μενδώνη

    Στόχος του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ήταν το καλοκαίρι του 2020, οι συνέπειες του COVID-19 να μην αφήσουν την Ελλάδα χωρίς πολιτιστικές εκδηλώσεις, τους επαγγελματίες του Πολιτισμού χωρίς δουλειά και τις τοπικές κοινωνίες χωρίς έναν πρόσθετο οικονομικό πόρο. Το Ελληνικό Φεστιβάλ και το Εθνικό Θέατρο, δύο πολύ σημαντικοί πολιτιστικοί φορείς εποπτευόμενοι από το Υπουργείο Πολιτισμού, ενστερνίστηκαν τις επιλογές μας και προσάρμοσαν δημιουργικά το πρόγραμμά τους στη νέα πραγματικότητα.

    Το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, έργο του αρχιτέκτονα Πολύκλειτου, συνδέεται άμεσα με τη γέννηση του θεατρικού λόγου, αλλά και με την ίαση, καθώς αποτελεί μέρος του συμπλέγματος του Ιερού του Ασκληπιού, του θεού της ιατρικής και γεννήτορα της θεάς Υγείας. Οι μουσικοί και οι δραματικοί αγώνες, οι οποίοι ετελούντο στο θέατρο αυτό αποτελούσαν μέρος της θεραπείας των ασθενών, που ζητούσαν την παρέμβαση της θεότητας για την ίασή τους. Έτσι, το 2020, που ολόκληρος ο πλανήτης δοκιμάζεται από την πανδημία, τι θα ήταν πιο φυσικό και πιο συμβολικό για την Ελλάδα, από το να εκπέμψει διεθνώς μια μοναδική παράσταση αρχαίου δράματος από το ιερότερο των Ασκληπιείων, ως μέσον ίασης των πληγών που μας δημιούργησε η πανδημία. Το καλοκαίρι του 2020, η Ελλάδα στέλνει το δικό της μήνυμα σε όλο τον κόσμο: Η Τέχνη συμβάλλει στην ίαση ψυχών τε και σωμάτων, όπως ακριβώς το δίδαξαν οι αρχαίοι Έλληνες γιατροί και φιλόσοφοι. Το καλοκαίρι του 2020 μένουμε ασφαλείς και απολαμβάνουμε την Τέχνη.


    Λίνα Μενδώνη
    Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού

  • Λιγνάδης Δημήτρης

    Δυόμισι χιλιάδες χρόνια πριν, γεννιόταν στην Ελλάδα -και συγκεκριμένα στην Αττική-, το θέατρο, προϊόν μιας προηγμένης κοινωνίας που είχε βρει την ισορροπία μεταξύ ατόμου και συνόλου και που στο κέντρο της είχε βάλει τον Πολίτη και την παιδεία του.

    Οι Πέρσες του Αισχύλου είναι το παλαιότερο πλήρες δράμα που σώζεται και ταυτόχρονα ένα ιστορικό ντοκουμέντο για τη σημαντικότερη σύγκρουση της δεύτερης περσικής εισβολής στην Ελλάδα, τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας από την οποία φέτος συμπληρώνονται δυόμισι χιλιάδες χρόνια. Μία από τις καθοριστικότερες μάχες στην ιστορία της ανθρωπότητας που η έκβασή της καθόρισε την πορεία του κόσμου. Οι Πέρσες είναι μια τραγωδία της ήττας. Της ήττας που προκαλεί η ύβρις.

    Ο πλανήτης μας φέτος έζησε μία πρωτόγνωρη και τρομακτική πραγματικότητα. Μία πανδημία, ο Covid-19, ανέτρεψε όλα όσα θεωρούσαμε δεδομένα και μας έφερε αντιμέτωπους με τις ευθύνες μας. Μέσα στον αναγκαστικό αυτό εγκλεισμό η τέχνη και το θέατρο αναδύθηκαν για ακόμη μία φορά ως ζωτικές ανάγκες του ανθρώπου, ως τόπος καταφυγής.

    Το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας, με τη συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού, προσκαλεί ολόκληρο τον πλανήτη να προσέλθει στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, στο ωραιότερο θέατρο του κόσμου, για να γίνει μέτοχος και κοινωνός, έστω και ψηφιακά, της παράστασης των Περσών. Σε μία τελετουργία που μας πηγαίνει πίσω στο παρελθόν, μας υπενθυμίζει την ουσία και τον πυρήνα της ύπαρξης και ταυτόχρονα γίνεται γέφυρα μεταξύ των ανθρώπων και των πολιτισμών. Το θέατρο άλλωστε είναι η κατ' εξοχήν τέχνη της επικοινωνίας και του διαλόγου. Ο Πολιτισμός είναι τέκνον της παιδείας ενός τόπου όμως ταυτόχρονα ανήκει και σε ολόκληρη την ανθρωπότητα. Μια ανθρωπότητα που έχει δικαίωμα στην ενότητα και στο γεφύρωμα των αποστάσεων - ακόμη και όταν οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν.

    Η καρδιά του Πολιτισμού χτυπά λοιπόν στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, στην πρώτη παράσταση αρχαίου δράματος του Εθνικού Θεάτρου της Ελλάδας στη μετά-covid εποχή, και καλεσμένος είναι ολόκληρος ο πλανήτης.


    Δημήτρης Λιγνάδης
    Σκηνοθέτης Παράστασης
    Καλλιτεχνικός Διευθυντής Εθνικού Θεάτρου

  • Πέγκυ Αντωνάκου

    Για πρώτη φορά, το YouTube θα δώσει τη δυνατότητα στο διεθνές κοινό να ταξιδέψει νοερά στην πατρίδα του θεάτρου και στο μαγικό τοπίο της Επιδαύρου και να παρακολουθήσει ζωντανά, μέσω live stream, τους Πέρσες του Αισχύλου – μια από τις κορυφαίες αρχαίες ελληνικές τραγωδίες. Κι ενώ είναι αλήθεια ότι τίποτε δεν μπορεί να συγκριθεί με τη φυσική παρουσία σ’ έναν τόσο ιερό τόπο, όπως η Επίδαυρος, το γεγονός ότι, σ’ αυτές τις αντίξοες συνθήκες μπορούμε να μεταφέρουμε μια γεύση της πολιτιστικής κληρονομιάς μας και της απαράμιλλης ελληνικής εμπειρίας σε ανθρώπους που θα ήθελαν να επισκεφτούν τη χώρα μας, αλλά προς το παρόν δεν μπορούν να ταξιδέψουν, είναι σπουδαίο.


    Πέγκυ Αντωνάκου
    Γενική Διευθύντρια της Google Νοτιοανατολικής Ευρώπης

Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου

Το Ασκληπιείο της Επιδαύρου, ένας τόπος φροντίδας του σώματος και της ψυχής

Το Ασκληπιείο της Επιδαύρου, «κέντρο υγείας» της αρχαιότητας και έδρα του Ασκληπιού, θεού της Ιατρικής, προστάτη της ανθρώπινης υγείας και της προσωπικής ευτυχίας, ήταν το σημαντικότερο θεραπευτικό κέντρο όλου του ελληνικού και ρωμαϊκού κόσμου. Η φήμη του ήταν απλωμένη πέρα από τα όρια της Αργολίδας, θεωρούνταν ο τόπος όπου γεννήθηκε η ιατρική και τα μνημεία του αποτελούν εξαιρετική μαρτυρία για την εξέλιξη της ιατρικής από την πίστη της ίασης από τον θεό μέχρι τη μετατροπή της σε επιστήμη. Περισσότερα από διακόσια ιαματικά κέντρα σε όλη την ανατολική Μεσόγειο πιστεύονταν ως ιδρύματα του Ασκληπιείου της Επιδαύρου.

Κατά τον 4ο και τον 3ο αι. π.Χ. οι γενικευμένες πολεμικές συρράξεις οδήγησαν τους ανθρώπους να αναζητήσουν ακόμη περισσότερο τη βοήθεια του Ασκληπιού και το ιερό έγινε από τα πλουσιότερα της εποχής. Τότε πραγματοποιήθηκαν μεγάλα έργα ανοικοδόμησης: ο ναός του Ασκληπιού, το Άβατον, η θόλος και το θέατρο, το εστιατόριο, το ξενοδοχείο και το στάδιο, ο ναός και ο βωμός του Απόλλωνα, η μεγάλη στοά, η κατοικία των ιερέων και το τέμενος των Μουσών, είναι όλα μνημεία της περιόδου εκείνης. Είναι αξιοσημείωτο πως, αντίθετα απ’ ό,τι συνέβη σε άλλα ιερά, η λατρεία στο Ασκληπιείο της Επιδαύρου συνεχίστηκε ακόμη και μετά την επίσημη απαγόρευση της αρχαίας θρησκείας το 426 μ.Χ., έως την οριστική εγκατάλειψη του χώρου, μετά τους καταστροφικούς σεισμούς του 522 και του 551 μ.Χ.

Το αρχαίο θέατρο του Ασκληπιείου Επιδαύρου

Το θέατρο του Ασκληπιείου της Επιδαύρου, χτισμένο στη βορειοδυτική πλαγιά του λόφου Κυνορτίου, αποτελεί την τέλεια μορφή της σχετικής αρχιτεκτονικής εμπειρίας της αρχαιότητας, συνδυάζει την κομψότητα με την τέλεια ακουστική και παραμένει το καλύτερα διατηρημένο αρχαίο ελληνικό θέατρο. Κατασκευάστηκε στα τέλη του 4ου ή στις αρχές του 3ου αι. π.Χ. από τον αρχιτέκτονα Πολύκλειτο τον Νεώτερο. Το μνημείο χτίστηκε με σκοπό την πραγματοποίηση μουσικών, ωδικών και δραματικών αγώνων, που συμπεριλαμβάνονταν στη λατρεία του Ασκληπιού. Η παρακολούθησή τους από τους ασθενείς ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της θεραπείας τους, καθώς η αγωγή και η καλλιέργεια της ψυχής και η πνευματική ανέλιξη ήταν για τους αρχαίους Έλληνες ταυτισμένη με τη σωματική υγεία.

Η αρμονία αυτού του Θεάτρου οφείλεται στον μοναδικό του σχεδιασμό βασισμένο σ’ ένα κανονικό πεντάγωνο, στο οποίο εγγράφεται η ορχήστρα, καθώς και στη χρήση τριών κέντρων για τη χάραξη των καμπύλων σειρών των εδωλίων του κοίλου. Συγκεκριμένα, το κοίλο, ο χώρος των θεατών, περιλάμβανε αρχικά 34 σειρές καθισμάτων, που χωρούσαν 6.000-8.000 θεατές και χωρίζονταν σε 12 κερκίδες από 13 κλίμακες, που ξεκινούσαν ακτινωτά από τις γωνίες ενός εγγεγραμμένου στην ορχήστρα νοητού εικοσαγώνου. Οι θέσεις της πρώτης σειράς ήταν προορισμένες για τους επισήμους και διακρίνονταν από το υλικό κατασκευής τους (ασβεστόλιθος) και το ερεισίνωτο που διέθεταν. Στα μέσα του 2ου αι. π.Χ., το κοίλο επεκτάθηκε και η χωρητικότητα του αυξήθηκε σε 13.000-14.000 θεατές. Η ορχήστρα έχει διάμετρο 20μ. και στο κέντρο της σώζεται η βάση για τον βωμό του Διονύσου (θυμέλη).

Το μνημείο ήρθε στο φως κατά τις ανασκαφές του Παναγή Καββαδία τα έτη 1881-83 και έκτοτε η φροντίδα του μνημείου είναι συνεχής και αποσκοπεί στην αποκατάσταση των φθορών που υφίσταται το μνημείο από φυσικά αίτια και από τη χρήση του.

Το αρχαίο δράμα ήχησε ξανά στο θέατρο μετά από σιωπή αιώνων το 1938, οπότε παραστάθηκε η Ηλέκτρα του Σοφοκλή, από το Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη, με πρωταγωνίστριες την Κατίνα Παξινού και την Ελένη Παπαδάκη. Οι παραστάσεις αρχαίου δράματος από το Εθνικό Θέατρο ξεκίνησαν συστηματικά το 1954 και από τον επόμενο χρόνο το Φεστιβάλ Επιδαύρου - με πρώτη παράσταση τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη - καθιερώθηκε ως ετήσιος θεσμός παρουσίασης του αρχαίου δράματος.

Πέρσες του Ασχύλου

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΠΕΡΣΕΣ του Αισχύλου
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου 24, 25, 26 Ιουλίου

Πέρσες

Οι Πέρσες (472 π.Χ) είναι το παλαιότερο πλήρες δράμα που σώζεται στις μέρες μας και ταυτόχρονα ένα ιστορικό ντοκουμέντο για τη σημαντικότερη σύγκρουση της δεύτερης περσικής εισβολής στην Ελλάδα, τη ναυμαχία της Σαλαμίνας. Μία από τις πιο καθοριστικές μάχες στην ιστορία της ανθρωπότητας, αποτελεί το θέμα της τραγωδίας του Αισχύλου, ο οποίος πήρε μέρος σ’ αυτήν.

Χωρίς θριαμβολογίες και κομπασμούς και με σεβασμό στην οδύνη των ηττημένων, ο Αισχύλος παραδίδει έναν ύμνο για την ελευθερία του ατόμου και αντιπαραθέτει τα δημοκρατικά ιδεώδη απέναντι στη δεσποτική μοναρχία και την τυφλή υποταγή στην εξουσία. Η νίκη στεφανώνει εκείνους που ακολουθούν τη σύνεση ενώ ο μηχανισμός της δικαιοσύνης τιμωρεί όποιον με οδηγό την αλαζονεία ξεπερνάει τα όρια, προσβάλλοντας με την έπαρσή του θεούς και ανθρώπους.

Υπόθεση

Στα Σούσα, την πρωτεύουσα των Περσών, οι γέροντες που έχουν μείνει στα μετόπισθεν, πιστοί φύλακες των λαμπρών ανακτόρων του Ξέρξη, ανησυχούν για τον στρατό τους που επιχειρεί εκστρατεύσει εναντίον της Ελλάδας, καθώς κανένα νέο δεν έχει φτάσει για την έκβαση της πολεμικής αποστολής.

Οι εντυπωσιακά πολυάριθμες δυνάμεις που συνθέτουν το περσικό στράτευμα με τα ηχηρά ονόματα των αρχηγών του και τη θεόδοτη δύναμη του βασιλιά τους, δεν αρκούν για να κατευνάσουν την ανησυχία των γερόντων, που γνωρίζουν ότι το αδιαπέραστο δίκτυ της Πλάνης ξεγελάει τους ανθρώπους και τους οδηγεί στο χαμό.

Η ανησυχία κορυφώνεται όταν η βασίλισσα Άτοσσα, μητέρα του Ξέρξη, αρχηγού της εκστρατείας, και γυναίκα του νεκρού Δαρείου, αφηγείται το δυσοίωνο όνειρό της: ο Ξέρξης προσπαθούσε να ζέψει στο άρμα του μια Ελληνίδα και μια Ασιάτισσα αλλά η Ελληνίδα έσπασε τα δεσμά και γκρέμισε τον βασιλιά.

Η άφιξη του λαχανιασμένου αγγελιαφόρου επιβεβαιώνει τα κακά προαισθήματα: ολόκληρος ο περσικός στρατός εξοντώθηκε. Οι Έλληνες νίκησαν.

Η διεξοδική αφήγηση της ήττας των Περσών καταλήγει στην εκτενή περιγραφή της ναυμαχίας της Σαλαμίνας, τη φυγή του Ξέρξη και την κακή τύχη του υπόλοιπου στρατού, που επιχείρησε να επιστρέψει διά ξηράς.

Το σύμβολο του ένδοξου παρελθόντος, ο βασιλιάς Δαρείος, εμφανίζεται από τον Άδη ως απάντηση στις επικλήσεις των χθόνιων δυνάμεων και τους θρήνους των Περσών. Η ερμηνεία του πεθαμένου βασιλιά για την καταστροφή αποδίδει τις ευθύνες στην αλαζονεία του Ξέρξη και την ύβρη του απέναντι στη φύση και τους θεούς. Η άφιξη του κουρελιασμένου ηττημένου βασιλιά, σε έντονη αντίθεση με την προηγούμενη ένδοξη παρουσία του Δαρείου, ολοκληρώνει την εικόνα της πανωλεθρίας. Τα εγκώμια για τα επιτεύγματα του παρελθόντος μετατρέπονται σε θρήνους και οδυρμούς για το παρόν, και κορυφώνουν την οδύνη στο άλλοτε ένδοξο παλάτι των Περσών.

  • Μετάφραση-Μετρική διδασκαλία Θ.Κ. Στεφανόπουλος
    Σκηνοθεσία Δημήτρης Λιγνάδης
    Χορογραφία, επιμέλεια κίνησης Κωνσταντίνος Ρήγος
    Σκηνικά Αλέγια Παπαγεωργίου
    Κοστούμια Εύα Νάθενα
    Μουσική Γιώργος Πούλιος
    Φωτισμοί Χριστίνα Θανάσουλα
    Μουσική διδασκαλία Μελίνα Παιονίδου
    Βοηθός σκηνοθέτη Νουρμάλα Ήστυ
    Δραματολόγος παράστασης Εύα Σαραγά
    Βοηθός σκηνογράφου Δάφνη Φωτεινάτου
    Βοηθός ενδυματολόγου Σοφία Γαβαλά
    Βοηθοί χορογράφου Μαρκέλλα Μανωλιάδου, Άγγελος Παναγόπουλος
    Βοηθός φωτίστριας Μαριέττα Παυλάκη
    Μετάφραση υπερτιτλισμών Χριστιάνα Πούργαλη
    Συγχρονισμός υπερτίτλων SuperTitles.gr

  • Βασίλης Αθανασόπουλος
    Κωνσταντίνος Γαβαλάς
    Μιχάλης Θεοφάνους
    Νίκος Καραθάνος
    Λυδία Κονιόρδου
    Σπύρος Κυριαζόπουλος
    Αλκιβιάδης Μαγγόνας
    Λαέρτης Μαλκότσης
    Γιώργος Μαυρίδης
    Αργύρης Ξάφης
    Αργύρης Πανταζάρας
    Δημήτρης Παπανικολάου
    Γιάννος Περλέγκας
    Αλμπέρτο Φάις

  • Φωτογράφος παράστασης Μαριλένα Αναστασιάδου

Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας

Το πρώτο κρατικό θέατρο ιδρύθηκε από τον Βασιλιά Γεώργιο Α΄ και εγκαινιάστηκε το 1901 ως «Βασιλικό Θέατρο». Λειτούργησε επτά χρόνια αλλά τον Απρίλη του 1908 έκλεισε καθώς αντιμετώπιζε τεράστια οικονομικά προβλήματα. Το θέατρο παρέμεινε κλειστό, φιλοξενώντας σποραδικά ξένους θιάσους, έως το 1930 οπότε και ιδρύεται το «Εθνικό Θέατρο» ως επιχορηγούμενη δραματική σκηνή με δικό της θίασο και δική της Δραματική Σχολή.

Στα 90 χρόνια αδιάκοπης λειτουργίας του, το Εθνικό Θέατρο κατάφερε να δημιουργήσει μια ισχυρή θεατρική παράδοση. Διαθέτει 5 σκηνές στο κέντρο της Αθήνας: την Κεντρική Σκηνή και τη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» στο κτίριο Τσίλλερ, τη Σκηνή Κοτοπούλη, την Σκηνή Κατίνα Παξινού και τη Σκηνή Ελένη Παπαδάκη στο κτίριο Rex. Στο Θέατρο της Αθήνας – Ειρήνη Παπά θα λειτουργήσει από το φετινό καλοκαίρι ανοιχτό θέατρο.

Το ρεπερτόριο του Εθνικού Θεάτρου στοχεύει στην πολυφωνία, θέτοντας σε δημιουργικό διάλογο την παράδοση και το μέλλον. Γνωστά κλασικά έργα με σύγχρονη ματιά, άπαιχτα ελληνικά και ξένα αριστουργήματα, σύγχρονοι κλασσικοί συγγραφείς, σύγχρονα ελληνικά έργα, μεγάλα θεάματα, χοροθέατρο, χώρος για πειραματισμό με νέους τρόπους σκηνικής έκφρασης συσπειρώνουν γύρω τους συντελεστές υψηλών προδιαγραφών. Το αρχαίο δράμα παραμένει στο επίκεντρο σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς με σεβασμό στην παράδοση αλλά και με διάθεση για ανανέωση και πειραματισμό. Τον Σεπτέμβριο του 1938, τo Eθνικό Θέατρο πραγματοποίησε την πρώτη στους νεώτερους χρόνους παράσταση Αρχαίου Δράματος στο αργολικό θέατρο με την Ηλέκτρα του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη. Δεκαέξι χρόνια μετά, το 1954, το Εθνικό Θέατρο επέστρεψε και πάλι στο Θέατρο της Επιδαύρου με τον Δημήτρη Ροντήρη, αυτή τη φορά με τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη. Την επόμενη χρονιά καθιέρωσε επισήμως τον θεσμό των Επιδαυρίων και από τότε, κάθε καλοκαίρι, το Εθνικό Θέατρο δίνει αδιάλειπτα τον παλμό στο Φεστιβάλ.

Το Εθνικό Θέατρο ενισχύει επίσης ενεργά τον διάλογο με την καλλιτεχνική δημιουργία του εξωτερικού: προωθεί συνεργασίες με ξένα θέατρα και σημαντικούς σύγχρονους καλλιτέχνες, διοργανώνει περιοδείες και συμμετέχει σε μεγάλα φεστιβάλ. Από το 2009 είναι ενεργό μέλος της Ένωσης των Θεάτρων της Ευρώπης (UTE).

Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου είναι ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Δημήτρης Λιγνάδης.

Βρείτε περισσότερα: www.n-t.gr

Η παράσταση Πέρσες του Εθνικού Θεάτρου μεταδίδεται σε πραγματικό χρόνο δωρεάν σε ολόκληρο τον κόσμο (εκτός Ελλάδας). Όποιος επιθυμεί έχει τη δυνατότητα δωρεάς, τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν για τη στήριξη του Εθνικού Θεάτρου, των καλλιτεχνικών του αναγκών και του έμψυχου δυναμικού του.

Εάν επιθυμείτε να προχωρήσετε σε δωρεά υπέρ του Εθνικού Θεάτρου θα πρέπει να συμπληρώσετε τα στοιχεία σας και συγκεκριμένα το ονοματεπώνυμό σας, την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και το επιθυμητό ποσό.

Η είσπραξη της δωρεάς γίνεται με χρέωση πιστωτικής, χρεωστικής ή προπληρωμένης κάρτας Visa ή MasterCard και η χρέωση μέσω της τράπεζας Eurobank.

Η διαδικασία υποστηρίζεται από την πλατφόρμα της Ticket Services.

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΩΡΕΑΣ
X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Για να μπορέσουμε να προσαρμόσουμε το περιεχόμενο που εμφανίζεται στην ιστοσελίδα μας με βάση τα ενδιαφέροντά σας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, για επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Αποδεχθείτε τη χρήση των τεχνολογιών επιλέγοντας το σχετικό κουμπί.
ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ
Back to top